Isnin, 9 Januari 2012

cinta?

...ASSALAMMUALAIKUM...

huhu...skang ni amai plak ltk status syg2 kat FB untk bf/gf dia..
seronok tgk kawan2 aku bahagia ngan bf/gf dia..
tapi aku??huhuhu..
hurm..lama juga aku single..
nak tahu kenapa?
sebab aku ni susah nk syg dan terima orang..
huhu..payah oh..haha
aku bukan ape..bila aku dah syg orang..
aku setia betul2..aku syg orang tu sepenuh hati aku..
mcm aku akan kata..aku nk bahagia ngan dia 
didunia dan akhirat..

cuma aku tak faham..
kenapa manusia skang suka mainkan perasaan 
masing2..baik lelaki atau perempuan,??
tak baik oh seksa sesama sendiri mcm tu...
huhu...sepanjang aku hidup kat dunia ni..
aku pernah je bercinta..
tapi semua x berkekalan..
maybe sbb mereka semua bukan jodoh aku..
yela bak kata orang "JODOH DITANGAN TUHAN"..
aku percaya statement itu..
ada jodoh x kemana..
skang ni..aku single mingle je..
buat mase ni tak fikir lagi kot..
sebab aku act dah fobia nk bercinta..
YA ALLAH..sampai mcm tu..
sbb aku takut nk atasi sifat kecewa bila bercinta..
hohoho..payah no aku ni..hehe..
but is ok..ade orang nak aku bukan sebab rupa paras..
yang pntg dia sanggup didik aku kearah kebaikan (agama islam)..
insyaALLAH..aku nk jadi isteri solehah untuk suami aku satu hari nanti..

hahah..TAPI!!!cinta ku satu pada ALLAH..:)

4 ulasan:

  1. Cinta itu tidak salah cuma manusia yang salah cara nya..Islam itu dipenuhi dengan kecintaan namun manusia yang menyempitkannya..dalami cinta cara Islam, insyaAllah akan terasa manisnya..
    cinta kepada manusia ada batas dan kaedahnya..jangan melebihi cinta kepada Rasul dan diriNya..

    jemput ke WADi untuk menambah ilmu,insyaAllah

    BalasPadam
  2. cinta jika diletakkan pada tempatnya..cinta itu akan menjadi pelidung yang terbaik..membawa kita menuju CINTA YANG HAKIKI..=)

    BalasPadam
  3. insyaALLAh..terima kasih kawan2..doakan sy..:)

    BalasPadam
  4. salam..hai liyana,,cik dil ni,,ur friend from fb dil dila,,em nice meet u here yana,,ble pggil yana kan??hehe,,like ur blog,,even kta kenal from alam maya but im interested friends wit u,hee,,however kak bru berjinak2 ngan blig ni so u my 1st blog friend la,,hehe,,hope yana sedar kehadiran blog cik dil ni,,nice to know u,,salam ukhwahh..

    BalasPadam