Khamis, 1 September 2011

andai kata dia pergi dulu....

...ASSALAMMUALAIKUM...

Hai korang!hurm..entry kali ni aku jz nk kongsi cerita ngan korang..aku nk tny..ape perasaan korang bila kawan korang yang lama kenal tetbe korg dpt taw dia ade sakit kronik??dan akan "pergi" mengadap ilahi??ape korg ase??mst korg ase mcm batu kan?sbb terkejut,dan ase mengigil satu bdn kan??tetbe kite ase nk nangis...kite tgk kwn kita tu mcm shat..tp hakikatnye dia sakit??huhu...OMG!hurm..bebaru ni aku dgr sorg kwn aku a.k.a junior kat uitm aku sakit...sakit leukimia..sumpah aku ckp,aku terus menitis air mata...mcm2 aku fikir..kwn aku tu ngidap leukimia tahap 3!..huhu..mcm2 rawatan kena wat..serius...aku sebak sgt..tp aku kagum ngan dia..b4 aku taw dia skt..dia sorg yang ceria..happy...gelak je memanjang....dia mampu tersenyum walaupun dia menahan kesakitan...

andai dia pg dulu..aku harap aku dpt jumpe dengan dia lg dan bergelak ketawa dengan dia lg...aku harap..aku dapat tgk dia bergelak ketawa dengan kawan2 dia..aku arap dia dpt habis pelajaran dia...aku harap dia boleh menjadi seorang gadis yang kuat menempuh dugaan....aku ade pesanan untuk dia..harap dia bc dan taw aku ikhlas untk bg support untuk dia atas segalanya.....

"assalammualaikum kwn...sy harap awak diberkati olehNYA selalu..awak..bila sy dpt taw awk sakit..sy terdiam...sy terkaku kemudian sy menangis...sy xtaw kenapa awak...sy xtaw..sy hny nk tenang bila dpt taw awak sakit..tp sy xmampu nk menahan air mata...T.T....sy taw...sy baru je kenal awak..tp sy mcm dah lama kenal awak..sy taw keperitan yang awak rasakan...awak menderita sorang2 sbb sakit awak..tp sy taw..awak sorg gadis yang kuat...awak..sy bukan kwn yang baik..sbb sy xtaw pun awak sakit..sy x jg awak dgn baik...YA ALLAH..haty sy menagis..menagis tgk awak menderita sakit..walaupun sy x dpt melihat...sy taw ape yang awak rasa...awak,andai kata awak pg dulu dr sy...bole kan kalu sy nk jumpe awak buat kali terakhir??bole kan kalu sy nk bergelak ketawa ngan awak ngan kwn2 yang lain?..nnt bila awak dah pg dulu..sy nk awak taw..awak tetap dihaty sy..didunia dan akhirat sy syg kan awak...terima kasih awak sbb awak pernah buat sy ketawa walaupun mase tu sy baru je kenal awak...awak dah mengukir senyuman sy....terima ksh xterhingga..awak,jd la gadis yang sgt tabah..xkira la dalam apa2 pun...sy taw awak mampu...kecapi la impian awak untuk diri awak dan family awak...buat mereka semua tersenyum sepertimana awak mengukir senyuman untuk sy...sy jz nk awak taw..sy bangga dengan awak....semoga awak mendapat keredhaan drNYA..amin..:")"

6 ulasan:

  1. sakap: sumpah owg cdey.. tp xpe.. slagi worg ade d cc enas.. enas akan kuat.. pape pon thanx kaka.. ILYSM.. <3

    BalasPadam
  2. sakap: enas xkn tnjok ape yg enas rasa kat org .. enas juz akn share bnd uh if enas eppy jew.. coz enas nk tgok org skeliling enas epy.. biar la org nk pndang enas ape.. asal kan mereka eppy n xcdey.. coz setiap mnsia ada klebihan n kkurangan nye kan?? hmm.. senyum sokmo la.. cm nyh.. =) hee

    BalasPadam
  3. heheh..yup..stuju ngan ape enas ckp...jz eppy kan diri dan juga org sekeliling enas..pandangan org pd enas xperlu amik peduli...mereka xtaw ape...yg taw hny diri enas sndr..enas kene kuat kan semangat selalu taw..;)

    BalasPadam
  4. sakap: hmm..i try my best kaka.. skg ny nk exam.. lg mcm² dugaan dtg.. enas xnk la jd cm b4 nyh.. ekot sgt prob uh smpai xpk dri sndry.. hope kengkawan dpat g support 4 enas.. coz after my family .. qowg la nyawa enas... enas syg qowg.. mwoahx... :*

    BalasPadam