Isnin, 31 Januari 2011

suka suki kehidupan...

....ASSALAMMUALAIKUM....

kehidupan..ape itu kehidupan??..aku pun xbape faham ape itu kehidupan sebenarnnye..even da besar panjang kan..da nk msk alam dewasa..aku perlu harungi betul2..baru aku faham......manusia skang ni...lebihkan hidup di dunia je..akhirat??xdenye..jz ade sestgh manusia ni sgt pentingkan dunia akhirat...ALLAH berikan kehidupan didunia ni agar kite sentiasa beribadah kepadaNYA...idup didunia ni..aku bnyk belajar dari cabaran yang aku dpt...dari kehidupan juga aku belajar erti KESABARAN..aku ngaku,kehidupan aku penuh onak dan duri...dari segi keluarga...dengan orang tersayang...persahabatan jangan cakap la...cakap psl persahabatan ni,aku pernah juga rase takut untuk berkwn...sebab ape?sebab takut kene betray lagi..huhu..mmg tak sanggup..bak kata orang.."bercinta biar satu,BERKAWAN biar beribu"..btol x??heheh...manusia ni macam mesin juga...kerana manusia perlukan tenaga untuk truskan kehidupan,lagi2 dalam mencari rezeki,untuk diri sndr,untuk anak2..untuk org2 tersyg..mcm2 lg lah..dari kehidupan keluarga aku...aku nampak kegigihan mama dan papa aku untk mencari rezeki..yaALLAH..mereka sgt sygkan aku dan adik2..mereka snts mamber kemudahan kepada aku dan adik2 aku...ini semua berkatan KESABARAN mereka yang mereka doa pada ALLAH..alhamdulillah..=)
duit...oh duit!!..sape xnk duit kan..heheh..aku pun nk...ha...kalu nak hidup ni senang..duit kene la pandai cari..hahha..btol x?tp kadang kala..manusia obses dengan duit dengan buat ape sahaja untuk dapatkan duit..xksh la dengan care apa2 pun...kadang2 sampai bunuh membunuh..aduh...teruknye..manusia skang kejam sgt..kerana DUIT..!!bunuh kerana nafsu duit..mane dunia ni nk aman...even malaysia ni x macam perang di afganistan mcm ne pun..tp tetap ade perang bunuh membunuh ni!!..astarfirllahalazim...takut gak aku..hehe..kat paper bnyk gak kua pasal bunuh2 pasal wit ni..ni la manusia..kerana wit sanggup bunuh..kadang2 de gak sanggup jual anak sendiri sebab duit..sanggup jual dara kerana duit..hai mcm2 la manusia skang..aku berharap,dengan negara yang nk makin maju ni,xdela menda2 ni blaku lg..amin...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan